Call for Papers

Journal of the Caribbean Association of Professional Statisticians

CALL FOR PAPERS

The Journal of the Caribbean Association of Professional Statisticians (JCAPS) was established under the auspices of the Caribbean Association of Professional Statisticians (CAPS).  It is an online journal that is published bi-annually and all submissions are subjected to a double-blind peer-review process.

The principal aim of the JCAPS is to contribute to statistical literacy in the Caribbean and worldwide. This is accomplished by producing high quality papers that cover all aspects of official statistics and promote evidence-based decision-making.

With the imminent publication of its Inaugural Issue, the Editorial Board of the JCAPS has begun the process of inviting prospective contributors to submit abstracts and full-papers reflecting relevant research on topics that are central to the interests of the journal.  Such topics include the following:

• survey methods from data collection to dissemination
  • data quality issues
  • statistical analysis of social, health, environmental or economic data
  • governance of official statistics
  • use of statistics for sustainable development

Interested authors must prepare their manuscripts according to the guidelines posted on the web at  https://capsstats.org/jcaps/jcaps_web_page.html, and submit an abstract and full paper to Dr. Godfrey St. Bernard, Editor-In-Chief, Editorial Board, Journal of the Caribbean Association of Professional Statisticians (JCAPS) using the following email address:  gstbcaps@gmail.com, on or before August 15th 2021 @ 11.59 AST.

CONVOCATORIA PARA ARTICULOS

La Revista de la Asociación Caribeña de Estadísticos Profesionales (JCAPS) fue establecida bajo los auspicios de la Asociación Caribeña de Profesionales Estadísticos (CAPS). Es una revista  en línea  que se publica semestralmente y todas las presentaciones están sujetas a un proceso de revisión por pares doble ciego.

El objetivo principal de la JCAPS es contribuir a la alfabetización estadística en el Caribe y en todo el mundo. Esto se logra mediante la producción de  papeles de alta calidad que cubren todos los aspectos de las estadísticas oficiales y que promueven la toma de decisiones con base empírica.

Con la inminente publicación de su Número Inaugural, el Comité Editorial de la JCAPS ha comenzado el proceso de invitar a personas que desean contribuir a enviar resúmenes y artículos completos que reflejen investigaciones relevantes sobre temas que son centrales para los intereses del periódico. Dichos temas incluyen los siguientes:

• métodos de encuesta desde la recopilación de datos hasta su difusión
  • problemas de calidad de los datos
  • análisis estadístico de datos sociales, sobre la salud, sobre el medio ambiente o sobre la economía
  • gobernanza de las estadísticas oficiales
  • uso de estadísticas para el desarrollo sostenible

Los autores interesados deben preparar sus manuscritos de acuerdo con las pautas publicadas en el sitio web:  https://capsstats.org/jcaps/jcaps_web_page.html, y enviar un resumen y un artículo completo al Dr. Godfrey St. Bernard, Editor en jefe, Comité Editorial, Revista de la Asociación Caribeña de Estadísticos Profesionales (JCAPS) utilizando la siguiente dirección de correo electrónico: gstbcaps@gmail.com, a más tardar el 15 de agosto de 2021 a las 11.59 AST.

Appel à contributions

Le Journal de l’association des statisticiens professionnels des Caraïbes (JCAPS en anglais) a été établi sous l’égide de l’association éponyme. C’est un journal de langue anglaise en ligne qui est publié deux fois par an, avec des propositions qui sont toutes soumises à un processus double aveugle.

Le principal objectif de JCAPS est de contribuer à la littératie statistique dans les Caraïbes et dans le monde. Ceci est accompli en produisant des articles de qualité qui couvrent tous les aspects de la statistique officielle et font la promotion des prises de décisions basées sur des faits probants.

Avec la parution imminente de son numéro inaugural, le comité de rédaction de JCAPS a commencé le processus d’invitation des contributeurs potentiels à soumettre des résumés et articles complets reflétant la recherche pertinente sur les sujets qui correspondent aux centres d’intérêt du journal. Ces sujets incluent

• les techniques d’enquête de la collecte des données à la diffusion,
  • les questions de qualité des données,
  • l’analyse  statistique de données  sociales, de santé, environnementales ou économiques,
  • la gouvernance de la statistique officielle,
  • l’usage des statistiques à des fins de développement durable.

Les auteurs intéressés doivent préparer leurs manuscripts selon les consignes publiées sur la toile:  https://capsstats.org/jcaps/jcaps_web_page.html, et soumettre un résumé ainsi qu’un article complet à Dr. Godfrey St. Bernard, Éditeur en chef, comité de rédaction, Journal de l’association des statisticiens professionnels des Caraïbes (JCAPS) en utilisant le courriel suivant:  gstbcaps@gmail.com, au plus tard le 15 août 2021 à 23h59 heure normale de l’Atlantique.