About

View this page in English – French – Spanish

Our History

Caribbean Studies Association logoThe Caribbean Studies Association (CSA) is an independent professional organization devoted to the promotion of Caribbean studies from a multidisciplinary, multicultural point of view. It is the primary association for scholars and practitioners working on the Caribbean Region (including Central America and the Caribbean Coast of South America). Its members come from the Caribbean Region, North America, South America, Central America, Europe and elsewhere even though more than half of its members live in the United States many of them teaching at U.S. universities and colleges. Founded in 1974 by 300 Caribbeanists, the CSA now has over 1100 members.

The Caribbean Studies Association enjoys non-profit status and is independent of any public or private institution. Membership is open to anyone interested in sharing its objectives, regardless of academic discipline, profession, ideology, place of residence, ethnic origin, or nationality.

The focus of the CSA is on the Caribbean Basin which includes Central America, the Caribbean Coast of Mexico, as well as Venezuela, Colombia, Northeast Brazil and the three Guianas. The Association serves a critical function for scholars providing one of the only venues for persons working on the Caribbean to come together to share their work, to engage in collaborative endeavors, to exchange ideas, to meet each other, and to develop the field of Caribbean Studies. Most importantly, the Caribbean Studies Association has become potentially one of the most important vehicles for researching, analyzing, and documenting the growing significant presence of populations of Caribbean descent in United States, Canada, and Europe. It provides the perfect venue for maintaining the intellectual and academic connections needed to study this growing phenomenon.

Members of CSA have played leading roles in the Caribbean, most notably in public service and in academia. These include current and past service as leaders of governments, administrators in multilateral and bi-lateral regional organizations. Many of our current members serve in senior positions at Caribbean, North American, and European universities.

View this page in English – French – Spanish

Nuestra Historia

La Caribbean Studies Asociation (CSA, Asociación de Estudios Caribeños) es una asociación profesional e independiente dedicada a la promoción de los estudios caribeños desde un punto de vista multicultural y multidisciplinario. Es la principal asociación para académicos y profesionistas trabajando en la Región del Caribe (incluyendo Centroamérica y las Costas Caribeñas de Suramérica). Sus miembros provienen de las Regiones del Caribe, Norteamérica, Suramérica, Centroamérica, Europa, entre otros lugares; sin embargo más de la mitad de sus integrantes viven en los Estados Unidos, muchos de ellos enseñando en colegios y universidades de ese país. Fundada en 1974 por 300 Caribeños, la CSA tiene ahora poco más de 1100 miembros.

La CSA es una asociación sin fines de lucro e independiente a cualquier institución pública o privada. La membresía está abierta a cualquier interesado en compartir sus objetivos, sin importar su disciplina académica, profesión, ideología, lugar de residencia, origen étnico o nacionalidad.

La CSA se enfoca en la cuenca del Caribe, que incluye a Centroamérica, la Costa Caribeña de México, así como Venezuela, Colombia, el Noreste de Brasil y las tres Guayanas. La asociación cumple una función muy importante ya que les provee a los académicos uno de los únicos espacios, para personas trabajando sobre el caribe, donde pueden reunirse para compartir su trabajo, comprometerse en un esfuerzo en común, intercambiar ideas, conocerse mutuamente e impulsar el campo de los estudios caribeños. Aún más importante la Asociación de Estudios Caribeños se ha convertido potencialmente en uno de los vehículos de investigación más importantes, analizando y documentando el significativo crecimiento de la población caribeña presente en los Estados Unidos, Canadá y Europa. Provee el espacio perfecto para mantener las conexiones intelectuales y académicas necesarias para el estudio de este creciente fenómeno.

Los integrantes de la CSA han desempeñado papeles importantes en el Caribe, mas notablemente en servicios públicos y académicos. Esto incluye servicios, pasados y actuales, como líderes en el gobierno así como administradores en organizaciones regionales bilaterales y multilaterales. Muchos de nuestros miembros actuales se desempeñan en cargos importantes en universidades caribeñas, norteamericanas y europeas.