George Priestley Award

In an effort to encourage the application of Digital Humanities in areas that have been the focus of the award in previous years, the “Caribbean Studies Association George Priestley Award in Social Justice” is now the “Caribbean Studies Association George Priestley Award in Digital Curation and Social Justice”. The Award was established in honor of Dr. George Priestley in recognition of his lifelong contributions to social justice, anti-racism, HIV/AIDS awareness, Afro-Latino identity, and international human rights issues. Dr. Priestley was a key member of the CSA executive committee for many years who unselfishly gave his time and leadership to the organization in capacity of executive council member and program chair.

This award honors any undergraduate or graduate student whose studies are focused on issues that were most important to Dr. Priestley.Students can self nominate their submissions or they can be nominated by a current CSA member. In lieu of written papers, nominees will digitally record oral history narratives of interviewees they select who can discuss their relevant experiences with any of the themes described below. All submissions for this award will be judged based on (1) the relevance of the proposed questions to the themes below, (2) the quality of questions prepared, and (3 the number of oral narratives recorded and submitted in any of the following areas: Social justice, anti-racism/discrimination, HIV/AIDS awareness, Afro-Latino identity and issues, ICT or social media for development and international human rights issues as they pertain to Latin America or the Caribbean both regionally and/or in the diasporic community. The award will consist in diploma and plaque.

The award committee is composed of three current CSA members and one member of the Priestley family. The award will be announced by June 8, 2018 at the 43 Conference.

The award nominee will need to submit her/his package by March 15, 2018 for full consideration and must be a current graduate student enrolled at a university. The application must include the following:

1. A letter of nomination; if self nominated a letter of interest.
  2. A copy of the nominee’s current resume or curriculum vitae.
  3. A 200 word abstract and a list of no more than 4 proposed questions.
  4. Submission of at least 2 recordings not longer than 5-10 minutes in length via the digital recorder located on the afrolatinoproject.org website or by recording your interviews via your mobile phone and sending them tosubmissions@afrolatinoproject.org

Submit all written material to:
Mr. Amilcar Priestley, proyectoafrolatino@gmail.com
Dr. Irma McClaurin, mcclaurinsolutions@gmail.com
Dr. Dwaine Plaza, dplaza@orst.edu
Dr. Anton Allahar, allahar@uwo.ca

En nuestro esfuerzo por alentar la aplicación de Humanidades Digitales en áreas que han sido el enfoque del premio en los pasado anos, el “Premio de la Asociación de Estudios del Caribe de Justicia Social George Priestley”, ahora será el “Premio de la Asociación de Estudios del Caribe Conservación Digital y Justicia Social George Priestley”. Este premio fue establecido en honor y en reconocimiento del trabajo del Dr. George Priestley quien durante su vida aporto y contribuyó al debate de justicia social, antirracismo, conocimiento y conciencia del problema del VIH/SIDA, identidad Afro-Latina, y la problemática de derechos humanos a nivel internacional. El Dr. Priestley fue uno de los miembros claves del comité ejecutivo de la AEC quien por muchos anos aporto generosamente su tiempo y liderazgo a esta organización como miembro del cónsul ejecutivo y presidente.

Este premio honra al estudiante universitario cuya presentación se enfoque las áreas que fueron de más importancia para el Dr. Priestley. Dicho estudiante podrá auto nominar su presentación o puede ser nominado por un miembro actual de la AEC. En lugar de ponencias escritas, los nominados deberán grabar digitalmente entrevistas de historias orales de personas con experiencias relevantes a los temas indicados más adelante. Todas las presentaciones sometidas serán juzgadas a base de (1) Su relevancia de las preguntas a los temas a discutir, (2) la calidad de las preguntas y (3) el número de narrativas orales grabadas y sometidas en cualquiera de los siguientes áreas: Justicia Social, Antirracismo, conciencia del VIH/SIDA, identidad Afro Latina y sus problemas, TIC o Desarrollo de Medios Sociales y Las problemáticas de Derechos Humanos en la medida que estén relacionadas con Latinoamérica o el Caribe tanto a nivel regional y/o a la comunidad en la diáspora. El premio consiste en diploma y placa.

El comité nominador está compuesto de tres personas que actualmente son miembros de la AEC y un miembro de la familia Priestley. El premio será anunciado el 8 de Junio 2018 en la 43 Conferencia de la AEC.

Para ser considerado(a)a, la persona nominada deberá enviar su paquete el 15 de marzo de 2018. Además, debe tener una licenciatura y estar matriculado en una Universidad. El paquete de aplicación debe incluir lo siguiente:

1. Una carta de nominación; si se auto nomina, una carta de interés.
  2. Una copia del más reciente resumen o currículum vitae del candidato(a).
  3. Un resumen de 200 palabras y una lista de no más de 4 preguntas.
  4. Someter por lo menos 2 grabaciones de no más de 5 a 10 minutos vía la grabadora digital ubicada en el sitio Web de afrolatinoproject.org o grabando las entrevistas en su teléfono móvil y enviándolas a submissions@afrolatinoproject.org.

Someta todo los documentos escritos a:
Sr. Amilcar Priestley, proyectoafrolatino@gmail.com
Dr. Irma McClaurin, mcclaurinsolutions@gmail.com