Best Dissertation Award

Call for Nominations: CSA Best Dissertation Award – 2024

The CSA Best Dissertation Award is given every two years.  The last recognition was in 2022.

Dissertations in English, Spanish or French, completed at an accredited college or university during the previous three years (i.e., 2021, 2022, and 2023), are eligible for the CSA Best Dissertation Award. The dissertation may be written in any academic discipline as long as it deals substantially with a topic pertinent to Caribbean Studies. The prize is open to applicants of all nationalities, ethnicities, genders and places of residence. However, a dissertation shall not be eligible if it has already been published in book form (or is under contract for publication at the time of submission).

Authors wishing to have their dissertation considered should submit the following three documents as email attachments, preferably in .pdf format, no later than February 28, 2024, to waters@denison.edu.  Google Drive links can also be accepted.

Required are:

• A detailed abstract of the dissertation, not to exceed 7 pages. The abstract should explain the thesis addressed in the dissertation, the significance of the research, how the dissertation builds on prior work, methodology, and research results and conclusions.
  • A letter from the dissertation committee’s chair, attesting that the dissertation was completed between 2021-2023. This letter may be in the form of a nomination and may include an assessment of the importance and quality of the work.
  • The complete dissertation in .pdf format.

Other stipulations which apply:

• Authors of dissertations under consideration must be members in good standing of the CSA during the year in which the award is conferred.
  • The decision of the Awards Committee is final and not open to appeals. The Committee retains the right to reject any dissertation, which it does not consider to be substantially located within the multidisciplinary field of Caribbean Studies. In cases of doubt, authors may contact the committee-chairs (Prof. Ileana Sanz, ileanasanz09@gmail.com and Prof. Anita Waters, waters@denison.edu)
  • A committee member affiliated in any official way with the author of a dissertation accepted for this award shall abstain from the evaluation and will be replaced with another qualified CSA member for the purpose of evaluation.
  • The winning dissertation will receive an award at the annual conference and will also be reimbursed the 2024 CSA membership fee. The award will also be announced in the CSA Newsletter.

Convocatoria de nominaciones: Premio a la mejor disertación de CSA – 2024

El Premio a la Mejor Disertación de CSA se otorga cada dos años. El último reconocimiento fue en 2022.

Las disertaciones en inglés, español o francés, completadas en un colegio o universidad acreditada durante los tres años anteriores (es decir, 2021, 2022 y 2023), son elegibles para el Premio a la Mejor Disertación de CSA. La disertación puede estar escrita en cualquier disciplina académica siempre que trate sustancialmente un tema pertinente a los Estudios del Caribe. El premio está abierto a solicitantes de todas las nacionalidades, etnias, géneros y lugares de residencia. Sin embargo, una disertación no será elegible si ya se ha publicado en forma de libro (o tiene un contrato de publicación en el momento de la presentación).

Los autores que deseen que se considere su disertación deben enviar los siguientes tres documentos como archivos adjuntos de correo electrónico, preferiblemente en formato .pdf, a más tardar el 28 de Febrero de 2024, a waters@denison.edu. También se pueden aceptar enlaces de Google Drive.

Se requieren:

• Un resumen detallado de la disertación, que no exceda las 7 páginas. El resumen debe explicar la tesis abordada en la disertación, la importancia de la investigación, cómo la disertación se basa en el trabajo previo, la metodología y los resultados y conclusiones de la investigación.
  • Una carta del presidente del comité de disertación, que acredite que la disertación se completó entre 2021-2023. Esta carta puede tener la forma de una nominación y puede incluir una evaluación de la importancia y la calidad del trabajo.
  • La disertación completa en formato .pdf.

Otras estipulaciones que aplican:

• Los autores de las disertaciones bajo consideración deben ser miembros acreditados de la CSA durante el año en que se otorga el premio.
  • La decisión del Comité de Premios es definitiva e inapelable. El Comité se reserva el derecho de rechazar cualquier disertación que no considere sustancialmente ubicada dentro del campo multidisciplinario de los Estudios del Caribe. En caso de duda, los autores pueden contactar con los presidentes de los comités (Prof. Ileana Sanz, ileanasanz09@gmail.com y Prof. Anita Waters, waters@denison.edu)
  • Un miembro del comité afiliado de manera oficial con el autor de una disertación aceptada para este premio se abstendrá de la evaluación y será reemplazado por otro miembro calificado de CSA para fines de evaluación.
  • La disertación ganadora recibirá un premio en la conferencia anual y también se le reembolsará la cuota de membresía de CSA de 2024. El premio también se anunciará en el Boletín CSA.

Appel de candidatures : Prix CSA de la meilleure thèse – 2024

Le prix CSA de la meilleure thèse est décerné tous les deux ans. La dernière reconnaissance remonte à 2022.

Les thèses en anglais, en espagnol ou en français, complétées dans un collège ou une université accréditée au cours des trois années précédentes (c’est-à-dire 2021, 2022 et 2023), sont éligibles pour le prix CSA de la meilleure thèse. La thèse peut être rédigée dans n’importe quelle discipline académique tant qu’elle traite de manière substantielle d’un sujet pertinent aux études caribéennes. Le prix est ouvert aux candidats de toutes nationalités, ethnies, sexes et lieux de résidence. Cependant, une thèse ne sera pas éligible si elle a déjà été publiée sous forme de livre (ou est sous contrat de publication au moment de la soumission).

Les auteurs souhaitant que leur thèse soit prise en compte doivent soumettre les trois documents suivants en pièces jointes, de préférence au format .pdf, au plus tard le 28 Février 2024, à waters@denison.edu. Les liens Google Drive peuvent également être acceptés.

Requis sont :

• Un résumé détaillé de la thèse, ne dépassant pas 7 pages. Le résumé doit expliquer la thèse abordée dans la thèse, l’importance de la recherche, comment la thèse s’appuie sur des travaux antérieurs, la méthodologie et les résultats et conclusions de la recherche.
  • Une lettre du président du comité de thèse, attestant que la thèse a été achevée entre 2021-2023. Cette lettre peut prendre la forme d’une nomination et peut inclure une évaluation de l’importance et de la qualité du travail.
  • La thèse complète au format .pdf.

Autres stipulations applicables :

• Les auteurs des thèses à l’étude doivent être membres en règle de l’ASC au cours de l’année au cours de laquelle le prix est décerné.
  • La décision du comité des récompenses est définitive et sans appel. Le Comité se réserve le droit de rejeter toute thèse qu’il ne considère pas comme substantiellement située dans le domaine multidisciplinaire des études caribéennes. En cas de doute, les auteurs peuvent contacter les présidents des comités (Prof. Ileana Sanz, ileanasanz09@gmail.com et Prof. Anita Waters, waters@denison.edu)
  • Un membre du jury affilié de manière officielle à l’auteur d’une thèse acceptée pour ce prix s’abstiendra de l’évaluation et sera remplacé par un autre membre qualifié de l’ASC aux fins d’évaluation.
  • La thèse gagnante recevra un prix lors de la conférence annuelle et se verra également rembourser les frais d’adhésion à l’ASC 2024. Le prix sera également annoncé dans le bulletin de l’ASC.