Single Blog Title

This is a single blog caption
Caribbean Studies Association logo

CSA Statement on La Soufriere Volcanic Eruption in St Vincent and the Grenadines

The President and members of the Executive Committee who represent the entire member of the Caribbean Studies Association (CSA) join with the regional and international community to express solidarity with the government and people of St Vincent and the Grenadines during the dual crises presented by the natural disaster as well as the consequential socio-economic effects of the COVID-19 pandemic.  The ongoing eruption of the La Soufriere volcano which started on Friday April 9, 2021 is certainly foremost on our minds.

As the region continues to experience natural disasters and the effects of climate change, it is imperative that the CSA extends our advocacy and analysis to confront these issues and the devastating impacts they have on the most marginalized people in the region. Now more than ever, it is essential that we stay connected and offer support to the people of St Vincent and the Grenadines from our respective locations. Our thoughts and prayers are also with all those affected in the Eastern Caribbean as they brace this catastrophic event.

Español

Declaración de la CSA sobre la Erupción Volcánica de La Soufriere en San Vicente y las Granadinas

El Presidente y demás miembros del Consejo Ejecutivo que representan a todos los miembros de la Asociación de Estudios del Caribe (CSA) se unen a la comunidad regional e internacional para expresar su solidaridad con el gobierno y pueblo de San Vicente y las Granadinas durante la crisis dual causada por el desastre natural así como por los efectos socioeconómicos resultantes de la pandemia de la COVID-19.  La continuada erupción del volcán La Soufriere, iniciada el pasado 9 de abril de 2021, acapara toda nuestra atención.

Mientras nuestra región continúa experimentando desastres naturales y los efectos del cambio climático, se impone que la CSA extienda su poder de convocatoria y sus análisis para enfrentar estos temas y los impactos devastadores que tienen en los sectores más marginalizados de la región. Ahora más que nunca, es esencial permanecer conectados y ofrecer desde nuestros respectivos espacios apoyo al pueblo de San Vicente y las Granadinas. Nuestros pensamientos y oraciones asimismo acompañan a los afectados en el Caribe oriental toda vez que se alistan para este catastrófico acontecimiento.

Français

Déclaration de l’CSA sur l’éruption volcanique de La Soufrière à Saint-Vincent-et-les-Grenadines

Le Président et les autres membres du Conseil Exécutif représentant tous les membres de l’Association d’Études des Caraïbes (CSA) se joignent à la communauté régionale et internationale pour exprimer leur solidarité avec le gouvernement et le peuple de Saint-Vincent-et-les-Grenadines pendant la double crise provoquée par la catastrophe naturelle ainsi que par les effets socio-économiques résultant de la pandémie de COVID-19.  La poursuite de ‘éruption du volcan La Soufrière, qui a débuté le 9 avril 2021, a eté au centre de notre attention.

Alors que notre région continue de subir des catastrophes naturelles et les effets du changement climatique, il est impératif que la CSA étende son pouvoir de rassemblement et son analyse pour affronter ces questions et les effets dévastateurs qu’elles ont sur les secteurs les plus marginalisés de la région. Maintenant plus que jamais, il est essentiel de rester connecté et d’offrir un soutien au peuple de Saint-Vincent-et-les-Grenadines depuis nos espaces respectifs. Nos pensées et nos prières vont également aux personnes touchées dans les Caraïbes orientales, qui se préparent à cet événement catastrophique.