+1 (868) 748-2602         secretariat@caribbeanstudiesassociation.org
(calls will only be received Monday - Friday between the hours of 8:00am - 3:00pm EST)

Best Dissertation Award

English | Español | Français

CSA Best Dissertation Award – 2018

The CSA Best Dissertation Award is given every two years.  The last recognition was in 2016.

Dissertations in English, Spanish or French, completed at an accredited college or university during the previous three years (i.e., 2015, 2016 and 2017), are eligible for the CSA Best Dissertation Award. The dissertation may be written in any academic discipline as long as it deals substantially with a topic pertinent to Caribbean Studies. The prize is open to applicants of all nationalities, ethnicities, genders and places of residence. However, a dissertation shall not be eligible if it has already been published in book form (or is under contract for publication at the time of submission).

Authors wishing to have their dissertation considered should submit the following three documents as email attachments, preferably in .pdf format, no later than January 30, 2018, to waters@denison.edu.  If email is not available, hard copies may be sent instead, to:

Anita Waters
waters@denison.edu
Department of Sociology/Anthropology
Denison University
Granville, OH 43023 USA

• A detailed abstract of the dissertation, not to exceed 7 pages, preferably in .pdf format. The abstract should explain the thesis addressed in the dissertation, the significance of the research, how the dissertation builds on prior work, methodology, and research results.
  • A letter from the dissertation committee’s chair, not to exceed 2 pages, attesting that the dissertation was completed between 2015-2017. This letter may be in the form of a nomination and may include an assessment of the importance and quality of the work.
  • The complete dissertation in .pdf format.

Other stipulations which apply:

• Authors of dissertations under consideration must be members in good standing of the CSA during the year in which the award is conferred.
  • The decision of the Awards Committee is final and not open to appeals. The Committee retains the right to reject any dissertation, which it does not consider to be substantially located within the multidisciplinary field of Caribbean Studies. In cases of doubt, authors may contact the committee chair (Prof. Ileana Sanz, ileanasanz09@gmail.com)
  • A committee member affiliated in any official way with the author of a dissertation accepted for this award shall abstain from the evaluation and will be replaced with another qualified CSA member for the purpose of evaluation.
  • The winning dissertation will receive an award at the annual conference and will also be reimbursed the 2018 CSA membership fee. The award will also be announced in the CSA Newsletter.

English | Español | Français

Premio a la Mejor Tesis Doctoral – 2018

La AEC otorga el premio a la Mejor Tesis Doctoral cada dos años. La última entrega fue en el 2016.

Las tesis pueden estar redactadas en inglés, español o francés y deben haber sido concluidas y aceptadas en cualquier universidad o centro acreditado en los últimos tres años académicos (i.e. 2015, 2016 y 2017). El tema de la tesis puede ser abordado desde cualquier disciplina en tanto se encuentre ubicado dentro del campo amplio y multidisciplinario de los Estudios Caribeños. Podrán participar autores de cualquier nacionalidad, grupo étnico, género o lugar de residencia. No se aceptarán tesis si ya han sido previamente publicadas en forma de libro o tengan un contrato para su publicación.

Los autores interesados en participar deben enviar vía correo electrónico los tres documentos siguientes, preferiblemente en formato pdf, antes del 30 de enero 2018 a waters@denison.edu. De no ser posible la vía electrónica, se enviaran copias impresas en papel  de los documentos a la siguiente dirección.

Anita Waters
waters@denison.edu
Department of Sociology/Anthropology
Denison University
Granville, OH 43023
USA

• Un resumen detallado de la tesis de un máximo de 7 páginas impreso preferiblemente en  formato PDF. El resumen debe contener la tesis que se desarrolla, la relevancia de la investigación, en qué medida la tesis se sustenta en trabajos anteriores, así como el instrumental teórico-metodológico utilizado y los resultados fundamentales de la investigación.
  • Una carta del presidente del Tribunal de Tesis que no exceda las dos páginas avalando que la tesis fue defendida entre los años 2015 y 2017. Esta carta puede ser también una nominación y puede incluir una valoración de la importancia y la calidad del trabajo.
  • La tesis completa en formato PDF.

Otras regulaciones a tener en cuenta:

• Los autores de las tesis, de no ser miembros de la AEC, deben hacerse miembros en el año en que se otorga el premio.
  • La decisión del Comité de Premio es definitiva e inapelable. El Comité se reserva el derecho de rechazar cualquier tesis que considere no está lo suficientemente centrada dentro de los estudios multidisciplinarios del Caribe.  Ante cualquier duda con relación a la pertinencia del tema, los autores pueden contactar a la presidenta del comité Dra. Ileana Sanz <ileanasanz09@gmail.com>
  • En caso de que un miembro del Comité tenga alguna relación oficial con un aspirante al premio,  este no podrá participar en la evaluación y de ser posible se le buscara un sustituto idóneo dentro de la membresía de la AEC.
  • El autor/a de la tesis ganadora recibirá un Premio en el marco de la Conferencia Anual de la AEC y se le reembolsara el importe del pago de la cuota de membresía de ese año. El premio también será anunciado en el Boletín de la AEC.