Film and Visual & Performing Arts

English | Español

Film and Visual & Performing Arts – Call for Proposals.

The CSA 2018 Film Committee invites filmmakers, scholars and graduate students to submit proposals for films as well as papers about films that engage the CSA 2018 conference theme: Education, Culture and Emancipatory thought in the Caribbean.

For almost a decade, the CSA Film Track has been a vital part of the CSA annual conference, and over the years it increased greatly, involving feature films, documentaries and short films concerning the region, as well as film-based events and lectures pertaining to cinematography, individual films, and the film industry. For 2018, we would like to expand the genre of the short film, as to include the music video as a reflective visual art form that not only entertains but also informs, critiques and inspires our Caribbean communities. We will maintain rigor in our selection process and ask for submission of recent films, and in particular, ones that speak to the overall conference theme.

We invite 250 word abstracts (and if available, links to film trailers/clips. Please, use the guidelines for panel/paper proposals listed in the General Call for Papers.

Submit the proposals by March 1st, 2018 through the CSA Conference website (not via email). Be sure to identify the track you are submitting to on the submission form. If you have any questions, please contact the chairs of the related track (Thalia Díaz filmtrackcsa2018@gmail.com), or contact the Program Chair at program.chair@caribbeanstudiesassociation.org.

El Comité Fílmico AEC/CSA 2018 convoca a cineastas, académicos y estudiantes de grado para el envío de propuestas tanto de filmes, como de ponencias sobre filmes que se encuentren relacionadas con el tema de la Conferencia Annual 2018: Educación, cultura y pensamiento emancipatorio en el Caribe.

Por casi una década, el área fílmica de la AEC/CSA ha sido parte vital de la Conferencia Annual, y a lo largo de los años ha crecido enormemente, incluyendo largometrajes, documentales y cortometrajes sobre la región, así como eventos y ponencias centrados en la cinematografía, filmes individuales y la industria fílmica. En 2018, nos gustaría expander el género del cortometraje para incluir videos musicales como una forma de representación visual que no solamente entretiene, sino que informa, critica e inspira a nuestras comunidades caribeñas. Mantendremos el rigor en el proceso de selección, por lo que solicitamos el envío de filmes recientes, particularmente, de aquellos que aborden directamente el tema de la conferencia.

Solicitamos resúmenes de 250 palabras y, de encontrarse disponibles, enlaces a los trailers o clips de los filmes correspondientes. Los lineamientos para las propuestas de ponencias y mesas panel se encuentran listadas en la Convocatoria General.

El plazo de envío queda abierto hasta el 1 de marzo de 2018, a través del sitio web de la Conferencia (no a través del correo electrónico). Identifiquen correctamente el área hacia la que están realizando la propuesta. De tener alguna duda, pueden contactar a la directora del área, Thalia Díaz (filmtrackcsa2018@gmail.com), o a la directora del programa en program.chair@caribbeanstudiesassociation.org.