Call for Papers

CSA Haiti 2016 Conference Publication

CSA-HAITI 2016 CONFERENCE PUBLICATION
(Caribbean Global Movements)

CARIBBEAN GLOBAL MOVEMENTS. PEOPLE, IDEAS, CULTURE, ARTS FOR ECONOMIC SUSTAINABILITY

The theme of the memorable CSA-Haiti 2016 conference – Caribbean Global Movements: People, Ideas, Culture, Arts and Economic Sustainability – allowed a focus on the various movements that identify the Caribbean as located firmly in the global currents, while also repositioning questions of knowledge and sustainability. It also offered a space to think through the centrality of Haiti in these movements and the ways of envisioning and planning future movements. Overall, the conference examined how Caribbean global movements operate, as people, ideas, and cultural arts from the Caribbean continue to have transnational impact.

The Caribbean Studies Association promised that beginning with our 2016 conference, as a way of documenting intellectually each annual conference, the publication of a volume with representative essays which reflect the theme of each conference to be edited by the program chairs and president who directed that particular conference. This year we have also added our LOC chair as one of the co-editors of the volume.

This is to request submissions for a multi-lingual volume of essays on the theme of the conference, limited to papers which were presented at CSA-Haiti, 2016.  Papers should have been presented at the conference, be no more than 20-25 pages in length, follow the MLA or APA style of documentation (with endnotes not footnotes)  can be in any of the languages presented at the conference (French, Spanish, English, Kreyol). Please submit papers in Microsoft Word system of formatting

Papers should be sent by November 30, 2016 with copies directly to each of the following:

CONVOCATORIA
PUBLICACIÓN SOBRE LA CONFERENCIA CSA/AEC-HAITÍ 2016
(Movimientos Globales en el Caribe)

MOVIMIENTOS GLOBALES EN EL CARIBE. GENTE, IDEAS, CULTURA, ARTES PARA LA SUSTENTABILIDAD ECONÓMICA

El tema de la memorable Confrencia CSA/AEC-Haití 2016 ─Movimientos globales en el Caribe: Gente, ideas, cultura, artes y sustentabilidad económica─ permitió enfatizar varios movimientos que identifican al Caribe firmemente localizado en las corrientes globales, y al mismo tiempo, resposicionar cuestionamientos sobre el conocimiento y la sustentabilidad. También ofreció un espacio para reflexionar sobre la centralidad de Haití en estos movimientos, y los modos de visualizar y planear futuros movimientos. En general, la Conferencia examinó cómo operan los movimientos globales del Caribe al tiempo que su gente, sus ideas y sus artes culturales continúan teniendo un impacto transnacional.

La Asociación de Estudios del Caribe prometió que comenzando con nuestra Conferencia 2016, como una manera de documentar intelectualmente cada conferencia annual, se publicaría un volumen de los ensayos representativos del tema de cada conferencia. Este será editado por los Directores del Programa y el Presidente que hubieran dirigido esa conferencia en particular. Este año, hemos añadido a nuestro director del Comité de Organización Local como uno de los co-editores del volumen.

Esta es una convocatoria para recibir propuestas de ensayos multilingüísticos sobre el tema de la conferencia CSA/AEC-Haití 2016 que hayan sido presentadas en la misma. Las ponencias no deben tener más de 20-25 páginas, deben seguir los estilos de citación MLA o APA (con citas al final de párrafo, no pies de página), puede estar escrita en cualquiera de las lenguas presentadas en la conferencia (francés, español, inglés, creol). Por favor, envíen sus propuestas en formato word.

Las ponencias deben enviarse antes del 30 de noviembre de 2016, con copias directas a cada una de las siguientes personas y direcciones:

Michele  Duvivier Pierre-Louis mpierrelouis@fokal.org

AEC-HAITI 2016 PUBLICATION D’UN CHOIX DE COMMUNICATIONS DE LA CONFÉRENCE ( Mouvements Globaux Caribéens )

Le sujet de la memorable conference 2016 de l’AEC – Mouvements Globaux Caribéens.: Peuples, idées, culture, arts et développement durable – a mis en relief les mouvements varies qui situent les Caraibes  au Coeur des courants qui traversent le monde globalisé, tout en posant à nouveaux frais les questions des saviors et de la durabilité.  Cette conference a créé un espace où repenser la centralité d’Haiti  au sein de ces mouvements et de réfléchir aux modalités permettant d’envisager et de planifier les mouvements à venir. Dans son ensemble, la conference a examine les façons dont les mouvements globaux caribéens opèrent, en ce que les peoples, idées et arts culturels issus des Caraibes continuent d’avoir un impact transnational.

Afin de documenter chacune des conferences annuelles, l’Association des Études Caribéennes s’est engagée à publier à partir de notre conference 2016 un choix d’essais représentatifs de la thématique annuelle, sous la direction du comité d’organisation et le president d’association en exercice de l’année en question. En 2016 la responsable du comité local fera partie des éditrices de ce volume.

Nous vous prions donc de bien vouloir soumettre vos articles pour un volume multilangue d’essais portant sur la thématique de la conference. Ces articles devraient être issus de communications présentées effectivement lors de la conference 2016, ne devraient excéder les 20-25 pages, et suivre les feuilles de style MLA ou APA (les notes étant placées en fin d’article). Sont admises toutes les langues présentes lors de la conference (français, espagnol, anglais, kreyol). Veuillez envoyer en format WORD.

Les propositions devraient nous être envoyées dernier délai le 30 novembre 2016, et avec une copie pour chacune des éditrices: