+1 (868) 748-2602         secretariat@caribbeanstudiesassociation.org
(calls will only be received Monday - Friday between the hours of 8:00am - 3:00pm EST)

Cultural Program Committee

Español | Français | Kreyol

Nadia CelisNadia Celis Salgado

PhD in Literature from Rutgers University, is an Associate Professor at Bowdoin College, where she teaches Latin American Literature, and directs the Program in Latin American Studies. Her research focuses on Caribbean literature and culture. She is the author of a variety of academic articles and the book La rebelión de las niñas: El Caribe y la “conciencia corporal” (2015), awarded the Nicolas Allén Prize by the Caribbean Philosophical Association. She has also won several grants for her current research and book-project on Gabriel García Márquez’s, including a fellowship by the Harry Ransom Center (UT Austin). Served twice in the CSA’s Executive Council, and as Chair of the CTET.

Rafael Ramos CaraballoRafael Ramos Caraballo

Rafael Ramos Caraballo, musician, manager, producer. Founder of the Cultural market of the Caribbean and the Corporación Cultural Cabildo, dedicated to the qualification, production and promotion of artists in the field of traditional music. He has worked extensively in the construction of cultural policies with entities such as the Colombian Ministry of Culture and the Organization of Iberoamerican States OEI.

Jhon Narváez EscuderoJhon Narváez Escuder

Jhon Narváez Escudero is a documentary director, actor and artist. He has led several artistic projects aimed to raise consciousness on issues of race, class and citizenship in the Colombian Caribbean, including the artist collective Pedro Romero Vive Aquí, and the Cine en los Barrios initiative for the FICCI- Festival Internacional de Cine de Cartagena.

Nadia CelisNadia Celis Salgado

Nadia Celis Salgado (Cartagena, Colombia) es profesora asociada en Bowdoin College. Sus investigaciones se centran en cultura y literatura caribeña. Es autora de La rebelión de las niñas: la y de El Caribe “conciencia corporal” (2015), y otro libro en curso sobre Gabriel García Márquez. Ha sido dos veces miembro del Consejo Ejecutivo de la CSA y directora del CTET.

Rafael Ramos CaraballoRafael Ramos Caraballo

Rafael Ramos Caraballo, músico, mánager, productor. Fundador del Mercado Cultural del Caribe y de la Corporación Cultural Cabildo, dedicada a la cualificación, producción y promoción de artistas del ámbito de las músicas tradicionales. Ha trabajado extensamente en la construcción  de políticas con entidades como el Ministerio de Cultura de Colombia y la Organización de Estados Iberoamericanos OEI.

Jhon Narváez EscuderoJhon Narváez Escuder

Jhon Narváez Escudero es documentalista, actor y artista. Gestor de proyectos artísticos destinados a generar conciencia sobre asuntos de raza, clase y ciudadanía en el Caribe colombiano, como el colectivo artístico Pedro Romero Vive Aquí, y “Cine en los Barrios” del Festival Internacional de Cine de Cartagena.